Cum sa elimini in mod natural nicotina din organism

Fumul de tigara contine un amestec fatal de peste 7000 de substante chimice, dintre care cateva sute sunt daunatoare, iar 70 pot cauza cancer. Fumatul creste riscul de imbolnavire, dar si de deces asa ca este recomandat sa renuntati la acest obicei extrem de nesanatos.

 

Nicotina este substanta din tutun care creeaza dependenta la fel ca si substante precum alcoolul, cocaina sau heroina. Simptomele neplacute care apar in urma renuntarii la nicotina, acumularea kilogramelor in plus si stresul sunt principalele cauze pentru care oamenii se reapuca de fumat desi isi doresc sa renunte definitiv.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Pe langa acest lucru, exista persoane care fumeaza foarte mult, riscand ca acumularea de nicotina in sistem sa perturbe starea de sanatate. Anumite programe de detoxifiere se impun in acest caz. Dar exista si persoane care vor sa abandoneze fumatul si in acest caz, pentru a gestiona mai bine abandonarea dependentei se pot face treptat  tratamente substitutive de nicotina. Si in acest caz exista riscul acumularii acesteia in exces.. Unele persoane prefera sa isi administreze nicotina sub forma de guma sau sub forma de plasturi pentru a se lasa mai usor de fumat. Totusi, exista si metode naturale care te ajuta sa renunti la fumat si sa elimini rapid nicotina din organism.

Ce este abuzul de nicotină?


Dependența de nicotină poate apărea imediat, chiar și după o singură utilizare pentru unii oameni. Acest lucru poate duce la dependența de substanta, având nevoie de tot mai multă nicotină pentru a te simți „funcțional”. Unele semne ale dependenței de nicotină pot include:

  • Incapacitatea de a opri fumatul: Deși s-au făcut multe încercări, încercările nu au avut succes pe termen lung.
  • Experimentarea simptomelor de sevraj atunci când se încearcă oprirea fumatului: Când se încearcă oprirea fumatului, se pot prezenta simptome de sevraj fizice și emoționale, cum ar fi: anxietate, iritabilitate, schimbări puternice ale dispoziției, pofte intense, neliniște, dificultăți de concentrare, dispoziție deprimată, frustrare, diaree, constipație , apetit crescut sau insomnie.
  • Continuarea utilizării în ciuda aparentelor probleme de sănătate: dacă nu se poate opri fumatul, în ciuda problemelor de sănătate cunoscute asociate fumatului, dependența este cel mai probabil la îndemână.
  • Evitarea evenimentelor sociale care nu permit fumatul: aceasta poate include evitarea restaurantelor unde nu se fumeaza sau petrecerea timpului cu persoane care au aversiune la fumat.

Efecte secundare ale nicotinei


Este bine cunoscut faptul că nicotina poate provoca multe efecte secundare negative asupra sănătății, dar mulți oameni nu știu pe larg cât de dăunătoare poate avea această substanță chimică dăunătoare asupra corpului uman și capacitateaacetuia de a funcționa corect. Nicotina afectează în special zonele creierului legate de respirație, ritmul cardiac, pofta de mâncare și memoria, dar pot afecta si circulatia periferica si chiar starea de sanatate a rinichilor.. Ca atare, atunci când oamenii folosesc nicotină pentru o perioadă lungă de timp, mai ales în cazurile în care se abuzeaza de nicotina, mesagerii chimici ai creierului se dezechilibrează, afectând o serie de funcții. Cu toate acestea, deoarece simptomele de sevraj pot fi atât de incomode pentru utilizator, mulți oameni sunt blocați într-un ciclu de dependență cu nicotină.

Unele efecte secundare imediate și pe termen scurt ale nicotinei pot include:

  • Euforie
  • Sentimente de relaxare
  • Creșterea tensiunii arteriale
  • Creșterea ritmului cardiac
  • Congestionare
  • Arsuri la stomac

 

Unele efecte pe termen lung pe care nicotina le poate avea asupra organismului pot include:

  • Instalarea emfizemuli
  • Cancerul pulmonar, gastric și bucal
  • Accident vascular cerebral
  • Diabet
  • Infarct
  • Degenerescenta maculara
  • Infecție gingivală
  • Imbatranire prematura
  • Probleme de fertilitate (sau dacă sunteți gravidă: avort spontan, sindrom de moarte subită a sugarului (SIDS),  naștere precoce sau complicații ale sarcinii)

Unele probleme psihologice induse de abuzul de nicotină pot include:

  • Nelinişte
  • Depresie
  • Anxietate
  • Iritabilitate

Deoarece nicotina genereaza usor dependenta, este deosebit de periculoasă pentru adolescenții cu vârsta sub 18 ani ale căror creiere sunt încă în curs de dezvoltare. Ca atare, medicii avertizează că „expunerea la nicotină în timpul adolescenței afectează negativ funcția și dezvoltarea cognitivă. Prin urmare, efectele cognitive potențiale pe termen lung ale expunerii la nicotină în această grupă de vârstă reprezinta o îngrijorare. ”


Cât timp rămâne nicotina în sistem?


Ori de câte ori fumezi, nicotina se absoarbe în fluxul sanguin. Odată ce nicotina patrunde in  fluxul sanguin, enzimele din ficat descompun nicotina intr- un produs cunoscut sub numele de cotinină. Cantitatea de cotinină din sânge va fi proporțională cu cantitatea de nicotină care a fost ingerată. Acestea fiind spuse, durează doar 72 de ore după ce ați renunțat la fumat pentru ca nicotina să iasă din corpul dvs., cu toate acestea, durează cel puțin 3 luni pentru chimia creierului ca  să revină la normal după ultima utilizare a substantei. Mai mult, dacă fumatul este rar, cotinina poate fi prezentă în organism timp de până la patru zile, dar cu expunere regulată, cotinina poate fi detectabilă în organism până la 3 săptămâni după ultima expunere.
 Nicotina poate fi măsurată fie calitativ (dacă este prezentă nicotină), fie cantitativ (cât de multă nicotină este prezentă) prin teste de urină, salivă, păr sau sânge.

Nicotina și cotinina pot fi detoxificate din salivă în termen de patru zile, cu toate acestea, dacă se testează prin metoda foliculului de păr, nicotina / cotinina pot fi detectate timp de până la trei luni până la un an după ultima expunere, în funcție de testul de păr utilizat. Cu toate acestea, deoarece acest test este cel mai costisitor dintre toate metodele, nu este la fel de frecvent utilizat. Deoarece falsurile pozitive cu testarea sângelui pot fi frecvente, deoarece poate reactiona si la  un compus numit tiocianat, care se găsește în alimente precum broccoli și varză, și in anumite medicamente, este important să discutați orice fals pozitiv cu medicul dumneavoastră.

În timp ce mulți oameni vor percepe nodificari pozitive  după o săptămână de detoxifiere a nicotinei, la altii poate dura 3 luni (sau mai multe) ca să se simtă mai bine, mai ales dacă dependența de nicotină a fost indelungata.

Iata care sunt aliatii care sustin  procesul de detoxifiere a nicotinei din organism si declansarea proceselor regenerative:

Hidrateaza-te intens

In general este recomandat sa te hidratezi insa in perioada in care te lasi de fumat acest aspect este mai important ca niciodata. Consumul de apa are efecte detoxifiante asupra organismului, ajutand la eliminarea nicotinei. Detoxifierea apare atunci când corpul tău elimină o substanță prin excreția de urină și deșeuri solide. Cea mai rapidă metodă de detoxifiere de nicotină este consumul de multă apă, oricemetoda care stimuleaza  transpirația, inclusiv exerciții fizice sau terapie cu saună în infraroșu, dar și prin suplimente naturale de detoxifiere.

E bine sa ai mereu la indemana un recipient cu apa, din care sa bei constant pe parcursul zilei.

Si sucul de portocale iti poate fi aliat de pret pe parcursul detoxificarii organismului de nicotina. Acesta nu numai ca hidrateaza si asigura necesarul de vitamine organismului, insa il curata si de nicotina si alte toxine. Amesteca sucul de la doua portocale cu apa si consuma fresh-ul de portocale intre mese sau dimineata, la micul dejun.

Schimba-ti dieta

O dieta bogata in fructe si legume ajuta organismul sa scape mai repede de toxinele din fumul de tigara. Totodata, o asemenea dieta previne ingrasarea care este favorizata imediat dupa renuntarea la tigari.

Broccoliul si spanacul sunt superalimente bogate in acid folic, vitamina C si vitaina B5, asa ca ofera organismului nutrientii de care are nevoie si estompeaza poftele. Totodata contribuie la detoxificarea organismului. In plus, cele mai bune  alimente pentru sănătatea plămânilor sunt cele colorate, bogate in antioxidanti, antocianide si fitonutrienti, vitamine, enzme si minerale:

  • Sfeclă rosie și sfeclă alba 
  • Ardeii grasi, capia, ardeiul iute
  • Merele.
  • Dovleacul, caisele, piersicile
  • Curcumă
  • Tomate și produse din roșii.
  • Afinele si fructele de padure
  • Ceaiul verde.

Vitaminele 

Vitamina C este un antioxidant puternic care poate ajuta la protejarea plămânilor de stresul oxidativ pe care îl poate provoca fumul de țigară. Prin urmare, administrarea acestor vitamine pot ajuta la imbunatatirea starii de sanatate si la fumatori  si mai ales in perioada abandonarii  fumatului. Cu toate acestea, în timp ce suplimentele de vitamină B și C pot contribui la susținerea sănătății oamenilor în timp ce renunță, nu ii  vor ajuta propriu-zis să renunțe la fumat. Studiile arată în mod constant că fumătorii au niveluri mai scăzute de vitamina C în plasmă și leucocite decât nefumătorii, datorită parțial stresului oxidativ crescut. Din acest motiv, cercetatorii au concluzionat că fumătorii au nevoie de 35 mg mai multă vitamina C pe zi decât nefumătorii.

 

Fa sport

Cel putin 30 de minute de miscare pe zi sunt necesare daca vrei sa elimini nicotina, dar si sa tii in frau dorinta de a fuma. Exercitiile fizice te fac sa transpiri asa ca detoxificarea este mai rapida. In acelasi timp, sportul te ajuta sa faci fata mai bine stresului si agitatiei cotidiene. 

Practicarea exercitiilor fizice elibereaza endorfine, dar si alte substnte chimice benefice. Treptat, dependenta de tigari ar putea sa fie inlocuita de dependenta de sport, o alternativa mult mai sanatoasa. 

 

 

Supliment pe baza de radacina de lemn dulce

Potrivit studiilor facute de catre specialistii de la Universitatea Maryland, radacina de lemn dulce este un excelent expectorant, care ajuta la curatarea cailor respiratorii de mucus. Radacina de lemn dulce poate fi consumata sub forma de lichid sau capsule. Consulta-te cu medicul tau inainte de a incepe sa urmezi un tratament pe baza de suplimente de radacina de lemn dulce, pentru a te asigura ca nu exista reactii adverse. 

Practica meditatie

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Meditatia te ajuta sa te debarasezi de obiceiurile nesanatoase, sa iti pastrezi perseverenta si iti asigura o stare de bine. Asadar, creeaza contextul perfect pentru ca organismul sa inceapa procesul de detoxificare. 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0