Ponturi pentru sani frumosi si mai fermi + sfaturi pentru preventia cancerului mamar

Forma, marimea si aspectul sanilor sunt, oricat de mult ar nega femeile acest lucru, vesnic in centrul atentiei. 

Desi se stie  ca barbatilor le plac sanii partenerelor iubite indiferent de marimea lor sau de faptul ca poate sunt usor mai "lasati", pentru femei sanii lor reprezinta un element de stima de sine si de cele mai multe ori adopta un stil vestimentar care sa ii puna intr-un fel sau altul, in valoare. Si asta nu este un lucru rau! Mai ales ca daca aspectul lor este atat de important pentru tine, astazi iti spunem ce poti face pentru a-i mentine  in cea mai buna forma . Dar si cum sa ai grija de sanatatea lor, deci cum poti preveni cancerul mamar.

Exista cateva lucruri simple pe care le putem face pentru a avea un piept mai frumos, fara vreo interventie chirurgicala sau vreun tratament foarte costisitor. Sunt gesturi si tratamente care se adreseaza atat decolteului superior cat si sanilor, pentru a imbunatati aspectul si a te face sa ai mai multa incredere in tine. In acelasi timp, exista cateva modificari pe care le putem face in stilul de viata, pentru a preveni dezvoltarea cancerului de san.

Dusurile reci

Facute mai ales dimineata, dusurile reci sau dusurile in timpul carora alternezi apa calda cu cea rece sunt o binecuvantare. Acestea stimuleaza circulatia sanguina, cu un puternic efect de tonifiere mai ales daca este practicat zilnic. Pentru potentarea efectului dusurilor, poti masa zona pieptului, din cand in cand, folosind un cub de gheata pana cand se topeste. Daca nu suporti dusurile reci, ai putea macar ca pe parcursul acestuia sau la final, sa stropesti cu apa rece doar zona sanilor. 

Exfolierea

Si exfolierea stimuleaza circulatia sanguina, fortificand pielea. poti folosi la fiecare dus un gel exfoliant delicat, de uz zilnic, sau unul mai intens, ce poate fi aplicat o data pe saptamana, dupa o cada de 20 minute. Exfolierea sustinuta, urmata de aplicarea unor creme nutritive previn aparitia iritatiilor de piele si a petelor. Daca te confrunti cu  pielea sensibila, foloseste un produs fin, fara pafum si cu efect hipoalergen. Exfolierea indeparteaza si celulele moarte de la nivelul pielii, lasand-o catifelata.

Hidratarea

Este foarte important sa mentii aceasta zona bine hidratata. Aplica o crema hidratanta dimineata si seara, masand usor. Exista si numeroase creme speciale pentru corp sau chiar pentru sani, mai ales daca ai trecut printr-o sarcina sau alaptare. Maseaza de jos in sus, pana inspre gat. O piele hidratata nu isi va pierde elasticitatea, ceea ce inseamna ca sanii tai isi vor mentine fermitatea.

Mastile naturale

Prepara sau cumpara masti bogate in vitamina C, care vor avea instantaneu un efect de luminozitate si chiar de push-up. Poti aplica si gelul pur de Aloe Vera, care are proprietăți naturale astringente si ajuta imediat la aspectul tonifiat al sânilor lăsați. Antioxidanții prezenți în aloe vera ajută la prevenirea petelor cauzate de radicalii liberi. Mastile se aplică pe sâni și apoi fie se acopera cu o folie de plastic alimentara (biodegradabila, bineinteles) fie se masează ușor cu o mișcare circulară, timp de 10 minute. 

Corectează postura trunchiului

Mare grija si la postura spatelui! O silueta aplecata iti  atribuie cativa ani in plus! Tine mereu trunchiul si spatele cat mai drept, pentru ca pieptul sa aiba si el pozitia corecta. Daca îți dificil sa reinveti aceasta pozitie pierduta cu trecerea timpului, imagineaza-ti, de exemplu, ca cineva te trage in sus, de crestetul capului, cu un fir! Pastreaza pozitia eleganta si cand mergi, stai in picioare sau te asezi! 

Exercitiile pentru muschii pieptului

Anumite exercitii te vor ajuta sa iti intaresti musculatura pieptului. Inotul, exercitiile pentru brate si cele pentru muschii pectorali sunt cateva dintre ele. Flotarile la marginea patului, scandurica, surubul, presarea mainilor una intr-alta...  Practica-le zilnic pentru a intari musculatura ce sustine sanii, astfel incat gravitatia sa isi spuna cuvantul cat mai tarziu.

Sutienul adecvat

Cumpara-ti sutienul potrivit. Cupa trebuie sa acopere toata suprafata sanului, fara sa formeze riduri, iar bretelele trebuie sa fie reglabile. Un sutien prea mare nu va oferi suportul necesar, in timp ce un sutien prea mic va strangula sanii, facandu-i sa isi piarda fermitatea. Alege materiale dantelate si culori frumoase si ai grija la latimea baretei sustinatoare, in functie de greutatea sanilor.

Masajul

Masarea la cabinetul de masaj, asa cum se practica in tarile asiatice, au un rol sanogen, de drenare a sanilor. Daca ti se pare ciudat ca o persoana straina sa ti atinga sanii, practica automasajul care stimuleaza circulatia sanguina, ajutandu-i sa isi pastreze fermitatea. Totodata, daca folosesti un ulei natural pentru masaj, pe baza de jojoba argan, levantica - vei hidrata pielea de pe piept. Datorită masajului, este secretat și un hormon care mărește sânul, prolactina. Poti opta si pentru uleiul de nucă de cocos caldut, despre care se spune ca aplicat regulat ar mari usor sanul! 

Protectie solara

Un alt aspect important pentru mentinerea sanilor frumosi de-a lungul timpului consta in protejarea acestora de efectul negativ al radiatiilor UV. Folosirea unei lotiuni de plaja cu o protectie de cel putin SPF 30, inainte de fiecare expunere la soare, creeaza o bariera protectoare la nivelul pielii. Arsurile solare accelereaza procesul de imbatranire a pielii, iar aspectul sanilor in zona expusa poate fi afectat de o asemenea situatie.

Ai grija la variatiile de greutate

Slabirea rapida se poate lasa cu vergeturi adanci la nivelul sanilor si lasarea lor. Asta pentru ca sanii avand mult continut adipos, sunt foarte sensibili la ingrasare sau slabire!  Fluctuatiile dese de greutate se pot traduce printr-un aspect lasat, afectandu-le fermitatea. Daca tii o dieta, ai grija sa practici zilnic automasajul, cu uleiuri hranitoare sau creme pentru gravide, pentru a preveni acest lucru

Mergi la cabinetul de estetica 

Daca vergeturile iti creeaza un disconfort estetic major, poti apela la terapiile laser pentru a estompa vergeturile. Procesul este destul de costisitor si mai anevoios, pentru ca laserul arde piela si prin vindecare, vergeturile se estompeaza, insa nu vor disparea. Alti medici iti pot propune umplerea vergeturior mai adanci si vizibile din zona decolteului cu acid hialuronic, operatiune ce va trebui insa repetata sistematic. De asmenea, procedurile PRP (plasma proprie pacientei, imbogatite cu trombocite sau mezoterapie cu DHEA, siliciu, arnica, acid hialuronic diluat pot aduce un aspect mai tonic si revigorat. Se pot aplica lunar.

Poti practica si stimularea electrica a muschiului pectoral, daca nu exista insa nicio patologie la nivel mamar, in cure de 10-15 sedinte, bisaptamanal. Sau proceduri de tonifiere a decolteului ridat si patat prin radiofrecventa, dar niciodata pe glanda mamara. Mai exista varianta crioterapiei combinata cu radiofrecventa bipolara ce stimuleaza refacerea fibrelor de colagen si elastina. Electroporatia sau mezoterapia fara ac ajuta la penetrarea substantelor nutritive in dermul decolteului si poate fi efectuata la un interval de doua saptamani pana la o luna, cu regularitate.

Ce poti face pentru prevenirea cancerului mamar si cum iti poti reduce riscul

Nu exista un mod sigur de a preveni cancerul de san, dar exista unele lucruri pe care le poti face pentru a-ti reduce riscul de a face aceasta boala. Acest aspect poate fi indeosebi util pentru femeile care au anumiti factori de risc pentru cancerul mamar, cum ar fi faptul ca au un istoric medical familial cu cazuri de cancer de san sau anumite mutatii genetice. In primul rand, atunci cand ai ocazia efectueaza un test de depistare a genelor raspunzatoare de cancer mamar si ovarian, de tip BRCA 1 si BRCA 2, pentru a stii unde te afli in zona de risc pentru urmatorii 5-10 ani. efectueaza anual atat echografia de san cat si mamografia, ce depisteaza orice anomalie a tesutuui mamar.

Multi factori nu pot fi controlati, cum ar fi faptul ca esti femeie si inaintarea in varsta, dar ceilalti factori de risc pot fi modificati si iti poti reduce riscul.

Pentru toate femeile care vor sa previna aceasta boala, expertii au alcatuit o serie de reguli pentru preventie:

Acorda grija nivelului de vitamina D 

Cercetatorii urmaresc de mut timp aceasta pista, dupa ce au constatat un nivel scazut de vitamina D la femeile cu cancer de san, insa nu au gasit o terapie asociata clar pana acum. Datele descrise oferă insa dovezi pentru un rol esențial al vitaminei D în dezvoltarea normală a glandei mamare și a cancerului de sân. Studiile epidemiologice sunt insa, inca contradictorii si pana una alta au descoperit diferitele funcții și efecte ale vitaminei D asupra biologiei celulelor canceroase, pe care le poate modula, cum ar fi ciclul celular, apoptoza, invazia și metastazele, precum și angiogeneza, reunesc practic întregul spectru al dezvoltării tumorii sub controlul său,  caracteristică pe care vitamina D o poate modula.(vezi studiu*)

La studiile pe animale s-a demonstrat că administrarea de vitamina D are ca rezultat vascularizarea redusă a tumorilor sugerând că vitamina D poate inhiba, de asemenea, creșterea și maturarea vaselor, printr-o scădere a expresiei VEGF (factorul endotelial de proliferare celulara). Asa ca asigura-te ca ai un nivel adecvat de vitamina D prin analiza acesteia in sange, hraneste-te adecvat sau ia suplimente de calitate in lunile friguroase, cand nu te expui la soare.

Incearca sa ajungi si sa te mentii la o greutate normala

Atat greutatea corporala crescuta, de a lungul intregii vieti cat si cresterea in greutate, ca adult, mai tarziu, sunt asociate cu un risc mai mare de cancer de san dupa menopauza. Adopta o dieta echilibrata, redu in cantitate sau elimina alimentele care te ingrasa si de regula nu au aport mare de nutrienti, mananca multe legume salate, fructe, probiotice, proteine de calitate si evita fast-food si prajeli.

Fii activa zilnic din punct de vedere fizic 

Multe studii au aratat ca activitatea fizica de intensitate moderata spre viguroasa este asociata cu un risc mai scazut de cancer mamar, asa ca este important sa incerci sa faci miscare in mod regulat. Specialistii recomanda ca adultii sa faca cel putin 150 de minute de miscare de intensitate moderata sau 75 de minute de activitate de intensitate viguroasa, in fiecare saptamana (sau o combinatie intre acestea). Sau mergi 5000 de pasi zilnic, pe care ii poti monitoriza usor cu telefonul!

Limiteaza sau evita consumul de alcool

Se stie ca alcoolul creste si el riscul de cancer mamar. Chiar si cantitatile mici de alcool au fost asociate cu un risc crescut. Asociatia Americana a Cancerului recomanda ca femeile sa nu consume mai mult de 1 bautura alcoolica pe zi. Ca sa scazi riscul, mai bine pastreaza-o pentru o zi din weekend!

Alti factori care iti pot reduce riscul de cancer mamar

Femeile care aleg sa alapteze natural vreme de cel putin cateva luni pot avea un beneficiu in plus, prin reducerea riscului lor de cancer mamar.

Folosirea terapiilor hormonale dupa menopauza poate creste riscul de cancer de san la persoanele cu cancer mamar in familie. Pentru a evita acest lucru, discuta cu medicul tau specialist despre optiunile pe care le ai (sa nu fie terapii hormonale) pentru a trata simptomele menopauzei. Vitamina E, uleiul  din luminita noptii, extractul din limba mileului si acizii grasi Omega 3, cum ar fi suplimentul OHISA, pot ameliora natural dereglarile hormonale in perimenopauza sau menopauza. 

 

Sursa foto: Shutterstock

 

Bibliografie : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3446331/

Vitamin D and the mammary gland: a review on its role in normal development and breast cancer, 2012
Nair Lopes,1 Joana Paredes,1,2 José Luis Costa,1 Bauke Ylstra,3 and Fernando Schmitt


 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0