Cum sa ai o viata mai fericita, in cativa pasi simpli

Multi specialisti sustin ca rezolutiile si cheful de schimbare se pierd destul de repede. Daca vrei ca lista ta de rezolutii sa nu fie identica din nou cu cea facuta ultima data cand ti-ai dorit o schimbare, pentru ca nu ai pus mare lucru in practica, trebuie sa iti setezi cu grija pasii marunti pe care ii ai de urmat pentru drumul lung care duce la destinatia dorita.

 

Seteaza pe bucati ce ai de facut, nu te astepta sa se intample totul dintr-o data. Vizualizeaza la propriu ceea ce iti doresti, punand pe frigider, pe desktop, pe oglinda sau undeva unde vezi zilnic poze cu o silueta agreabila, o casa sau o masina, o destinatie de vacanta ori o poza cu formatia la al carei concert vrei sa ajungi. Roaga pe cineva sa te sustina sa iti atingi scopurile, fie si numai moral. Nu renunta la prima abatere, ci continua de unde ai ramas. Documenteaza-te serios, chiar daca dorinta ta pare utopica.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Afla care sunt pasii care ar trebui urmati pentru a ajunge sa obtii ceea ce iti doresti, apoi straduieste-te sa ii urmezi. Nu iti cauta scuze, cum ca la noi in tara nu se intampla asa ceva, nu ai posibilitati finananciare sau iti lipsesc anumite cunostinte. Cauta solutii, cum ar fi punerea banilor necesari de-o parte sau frecventarea unor cursuri. Poarta-te ca si cum stii sigur ca esti pe cale sa obtii ce iti doresti si asta iti va da o atitudine care va usura demersul respectiv.

Iata cateva dintre cel mai des notate rezolutii de pe listele celor care au acest obicei:

  1. Sa slabesti
  2. Sa te lasi de fumat
  3. Sa devii o persoana mai bine organizata
  4. Sa cheltuiesti mai putin, sa pui mai multi bani de-o parte
  5. Sa te bucuri mai mult de viata si sa faci mai multe lucruri pentru tine
  6. Sa iti faci un stil de viata sanatos, care sa includa sport si sa te tii de el
  7. Sa inveti ceva nou si provocator
  8. Sa te indragostesti, sa iti gasesti jumatatea sau/si sa intemeiezi o familie
  9. Sa iti petreci mai mult timp cu familia si cu cei dragi
  10. Sa ii ajuti pe cei dragi sa isi indeplineasca visurile

Nu in ultimul rand, te poti inspira si din listele de planuri si dorinte ale altora, care pot fi valabile si pentru tine. Printre acestea, pot fi chiar si listele stil post it sau fotografii de pe Pinterest ori de pe diverse bloguri. Unele sunt asa de dragute incat le poti printa si inrama, punand apoi rama pe birou, la vedere sau chiar pe perete. Sunt mesaje motivationale care iti pot da inspiratie si iti pot transmite o stare de spirit fabuloasa.

Unele contin sfaturi ca “daruieste mai multe complimente”, “cumpara mai putin si alege cu mai multa atentie”, “fi dragut(a) cu strainii”, “iubeste-ti imaginea din oglinda”, “mananca mai multe verdeturi”.

 

Anul acesata va fi unul welness  

Considera specialistii, mai ales ca Greenery este o culoare in tendinte, conform celor de la Pantone, asa ca poti lua in serios sugestia acestora si poti incerca sa introduci aceasta culoarea nu numai in garderoba sau in decor, ci mai ales in alimentatie. Un stil de viata sanatos inseamna buna dispozitie, energie, forma fizica de invidiat, o viata mai lunga, o minte mai sanatoasa si disponibila spre creativitate.

Mai putina mancare, mai multa miscare!

Nu toata lumea apreciaza mersul la sala si nu, nu pentru ca nu au incercat, ci pur si simplu nu le place acest gen de actiune sau miscarea in colectivitate. Poti face exercitii fizice si numai impreuna cu antrenorul, daca iti permiti unul, numai cu un prieten bun, daca ai unul disponibil sau singur(a), acasa ori in aer liber. Daca nu iti place sa faci aerobic sau fitness, poti aborda alte tipuri de miscare. Incearca diverse alte sporturi, pana cand il gasesti pe cel sau pe cele care iti fac intr-adevar placere. O eventuala problema cu coloana, o sarcina sau vreo boala ca astmul, problemele cu circulatia ori o mana rupta cu doua luni in urma nu reprezinta scuze, specialistii iti pot recomanda diverse tipuri de miscare personalizate in functie de corpul tau, de obiceiurile pe care le ai, de personalitatea ta. Poti incerca tenis, squash, jogging, inot, aqua gym, patinaj, dansuri – chiar si la bara, faimosul pole dancing sau stripteasul e tot un sport, daca il faci corect.  Si dansul in club sau singur(a) in camera e miscare, si plimbarea in parc sau prin oras sau prin magazine si da, chiar si probarea hainelor e tot miscare. Important e sa nu te refugiezi acasa pe canapea, la televizor, cu multe gustari in fata, considerand ca meriti odihna dupa o zi grea. Daca te pretuiesti, iti vei da seama ca meriti si mai mult sanatate, grija de tine. Orice tip de miscare pune sangele in circulatie, ajuta la oxigenare si aduce si mult doritele endorfine, indepartand orice urma de stres.

Renuntarea la persoanele toxice

Care ne inconjoara, asa zisii vampiri de energie se poate dovedi a fi mai dificil decat ne-am astepta. Asta deoarece printre ele se pot numara rude, colegi de munca sau prieteni care ne-au si ajutat de-alungul timpului. Solutia nu e sa le ignori, nici sa le intorci spatele permanent. Desprinde-te usor daca le vezi zilnic, neacordandu-le acelasi timp pe care il puneai la dispozitia lor pana acum. Cand esti ocupat(a), oricine trebuie sa inteleaga asta. Cere-ti scuze, ia-ti ocazional revansa, dar nu iti oferi umarul pentru plans si creierul pentru dezbateri pentru oricine are chef sa se planga ori sa critice. Daca iti doresti cu adevarat sa ajuti persoanele care iti sunt alaturi si care te incarca negativ, ofera-le motivatie, nu timpul si sanatatea ta. Cea mai buna motivatie nu e verbalizata, asa cum poti crede, ci aceea oferita prin propriul exemplu.

Scapa de un obicei prost!

Fumezi, mananci noaptea tarziu sau ai mese haotice, esti sedentar(a), nu dormi noptile, nu ai grija de ten sau de dantura asa cum ar trebui, iti rozi unghiile, procastinezi, esti dezordonata(a), ai tendinta de a ii lasa pe altii sa ia decizii pentru tine, nu calatoresti cat ti-ai dori, nu iesi in aer liber zilnic, nu practici niciun sport, nu ai hobbyuri alese voluntar, nu doar pentru ca le au si alti apropiati? Oricare dintre aceste proaste obiceiuri poate fi invins si transformat intr-un beneficiu.

Invata ceva nou!

Poti invata sa gatesti, de exemplu si nu, o reteta de pizza si una de clatite nu se pun la socoteala ca si cum ai stii sa gatesti deja. Invata sa faci specialitati italienesti, de exemplu, sau feluri usoare pentru tapas, deserturi care iti plac si care ti se par dificile sau diverse salate, dressinguri pentru legume. E adevarat ca internetul ne permite sa gatim cam orice avand tutorial video de la diversi bloggeri sau chiar chefi, insa nu se compara cu invatatul ca la carte, cu un bun bucatar sau o buna gospodina alaturi, carte sa ne dea indicatii pretioase. Se pare ca una dintre cele mai mari satisfactii o poti avea cand mananci paine facuta de mainile tale, de la A la Z. Framantata, personalizata, coapta corect, iar la final mandria ca ceva aparent atat de simplu, dar ce necesita un process complex pentru desavarsire, a fost facut de tine. Evident, poti face paine de secara, graham, tarate, cu seminte, orice varianta consideri ca iti satisface si dorinta de a manca sanatos. Nu, nu se poate compara cu painea facuta de masina de paine. Acolo bucuria nu vine din munca ta, doar din mirosul placut din bucatarie.
Din acelasi registru, poti invata sa inoti, o limba straina, metode de a decora creativ interioarele sau orice crezi ca ti-ar placea!

Fa-ti un jurnal!

Are functie terapeutica inainte de cea de socializare, daca vorbim despre cele online. Nu spune nimeni ca trebuie sa ai talente nebanuite la scris si nici macar ca trebuie sa iti placa metaforele ca sa poti scrie. Nu trebuie sa o faci pentru success sau pentru cititori, ci ca experienta personala, sa scrii ce iti place, ce nu iti place, ce iti doresti, ce te-a deranjat intr-un anumit moment, ce ti-ai dori sa faci. Daca nu iti place deloc sa scrii, e suficient sa salvezi undeva poze care iti plac, cum ar fi pe Pinterest sau pe un cont Tumblr. Va fi un jurnal vizual cu ce iti place sau te inspira.

O fapta buna pe zi imbunatateste karma, dar si starea ta generala.

Poti duce un vas de apa pisicilor sau cainilor de afara, poti cumpara paine si fructe pentru un batran, poti duce mancare sau haine vecinei care o duce greu cu banii, poti face mici donatii, poti suna un coleg sau o persoana oarecare ce trece prin momente dificile sa iti oferi sprijinul moral, poti dona sange, poti merge chiar mai departe facand actiuni de voluntariat. Pentru oricare dintre acestea sau pentru altele care iti vin in minte, primesti rasplata inzecita si nu doar din perspectiva persoanelor religioase, ci din orice orice cultura sau filosofie. Cand faci fapte bune, generezi energie pozitiva in jurul tau si mai exista si o expresie romaneasca traditionala care spune “bine faci, bine gasesti”. Chiar daca nu castigi la loto pentru ca ti-ai facut norma de fapte bune, vei vedea ca te vei simti util(a), fericit(a), vei da un bun exemplu si altora, vei avea, cum spun englezii, un “good vibe” si vei incepe sa zambesti mai des, vei avea senzatia ca ai mai putine motive reale de a fi stresat cand iata, ai posibilitatea de a-i ajuta intr-un fel sau altul pe cei din jurul tau, iar daca nu empatizezi neaparat cu oamenii, poti participa la actiuni de curatenie sau reimpadurire si asa ajuti natura, ori poti ajuta la strangerea de fonduri pentru animale. Fiecare rezoneaza cu ce crede de cuviinta, dar fapta buna ramane si isi face efectul indiferent spre ce cauza o directionezi.
Important e ca fapta buna sa nu fie facuta pentru cineva de la care ai asteptari ulterioare de multumire sau de reglare a conturior, ci din suflet, de dragul de a face un bine.

Iesi din rutina! Viziteaza locuri noi!

Traim intr-o perioada in care concediu inseamna maximum o saptamana sau doua in care avem totul platit si aranjat pana in cel mai mic detaliu dinainte, iar la intoarcere suntem mai obositi decat la plecare, desi l-am asteptat tot anul pentru relaxare si odihna.
Pare un vis de neatins sa iei trenul sau sa conduci fara o destinatie anume, doar pentru a vizita locuri necunoscute. Dar nici nu trebuie sa faci asta, desi in timp te vei putea trezi cu o astfel de dorinta pentru un weekend, de exemplu, alaturi de un prieten drag sau persoana iubita.

Poti incepe sa explorezi, insa, spatiile din apropiere, cu drumul spre birou ori scoala, sau mai bine cu drumul de intoarcere acasa, ca sa nu fi in intarziere, alegand o alta ruta decat cea obisnuita ori alt mijloc de transport. Viziteaza-ti propriul oras, muzeele, locurile istorice, locurile de distractie, ca si cum ai fi turist la tine acasa. Daca ar veni in vizita prieteni din strainatate, unde i-ai trimite pentru a lua pulsul orasului? Chiar daca pare plictisotor si ai impresia ca stii deja bine unde locuiesti, prin ochii altora se vede cu totul si cu totul altfel. Nu trebuie decat schimbat unghiul de abordare. Tramvaiele cu etaj, baloanele cu aer – daca nu ti-e frica de inaltime, locurile care ofera panorame frumoase, toate acestea iti pot schimba perspectiva asupra orasului tau.

In fiecare an se deschid terase sau restaurante noi, gelaterii, spatii de distractie sau petrecere a timpului liber. Incearca sa bifezi macar o parte, de dragul experientei. Vei sparge monotonia!

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Rezolutiile astea sunt de fapt planuri, dorinte, lucruri pe care ne dorim sa le obtinem, in primul rand de la noi si prin noi. Le putem face la inceput de an, de ziua noastra, in momente de cumpana, cand apar momente cu adevarat motivante sau pur si simplu cand simtim nevoia. Important e sa stim ce ne dorim si sa nu amanam mereu actiunea propriu zisa pentru a si obtine acel lucru.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0