Dietele hipocalorice de 800, 1000 si 1200 de calorii

Din cauza riscului mare de a dezvolta sindrom metabolic și boli cardiovasculare, unele persoane supraponderale sau obeze ar trebui să inițieze un regim de slăbit care să le ajute să elimine grăsimea în exces, localizată nu numai la vedere, ci în interiorul abdomenului și la nivel visceral. Îți propunem astăzi câteva idei de regim hipocaloric de 800, 1000 și 1200 de calorii.

Înainte de a începe un regim, este indicat să ceri sfatul medicului de familie sau al medicului nutriționist și să faci o serie de analize - atât înainte, cât și pe parcursul dietei. De asemenea, ar trebui măsurate tensiunea și pulsul, precum și glicemia și este nevoie și de o hidratare foarte bună pe toată durata regimului, dar nu numai.

RECOMANDARILE EXPERTILOR DOC

De ce să ții cont când urmezi un regim hipocaloric?

În primul rând, când ții un regim de slăbit cu foarte puține calorii, mesele ar trebui să fie bine distribuite pe tot parcursul zilei. În al doilea rând, nu este recomandat să se practice activitate fizică intensă în această perioadă, ci moderată, 30 de minute pe zi, crescându-se zilnic intensitatea sau durata: plimbări în aer liber, înot ușor, abdomene la saltea, spinning, diferite jocuri ușoare cu copiii.

Dacă ai o greutate coprorală foarte mare când te apuci de un regim hipocaloric, evită tipurile de sport care pun presiune pe articulațiile picioarelor, genunchilor și gleznelor; până la reglarea greutății, optează pentru înot și mișcare în apă, exerciții la saltea sau la aparate care preiau din greutatea corpului asupra articulațiilor.

De asemenea, trebuie să ai pregătit un cântar de bucătărie și să respecți gramajul indicat în meniu. Dacă simți că ți-e foame între mese, poți apela la ceaiuri calde, neîndulcite, care inhibă pofta de mâncare și mai umplu stomacul până la următoarea masă sau gustare. Nu sări peste mese și încearcă să îți găsești preocupări interesante astfel încât să nu stai mereu cu gândul la mâncare și la dietă.

Dieta de 800 de calorii

Dietă 800 este un tip de regim hipocaloric, deci o dietă extrem de săracă în calorii, care poate fi utilizată de către persoanele supraponderale sau obeze care doresc să piardă în greutate sănătos.

În această dietă, care trebuie respectată doar pentru o perioadă scurtă de timp și cu acordul medicului, se însumează o serie de alimente sănătoase în doar 800 de calorii pe zi. Caloriile vor fi distribuite în mai multe mese și gustări, astfel încât să se evite înfometarea, dar și să se aducă un aport de substanțe nutritive minime -  proteine, carbohidrați și grăsimi necesare pentru funcțiile fiziologice ale organismului și asigurarea unui tranzit intestinal normal.

Aceste regim de slăbit poate fi respectat pentru câteva zile, pentru a debloca procesele metabolice și scăderea în volum a stomacului, urmând apoi să treci la celelalte diete, de 1000 sau de 1200 de calorii, mai ușor de suportat pentru câte o săptămână. E necesar să te sfătuiești cu medicul în legătură cu modificările pe care le poți face asupra acestor programe de bază, adăugând gustări de genul migdale, caju, nuci.

Mic dejun

200 ml de lapte degresat sau iaurt degresat + o felie de pâine de secară (20g)
o cană de ceai sau cafea, neîndulcite

Gustare

fructe crude (100 g): felii de mere, pere, piersici, portocale sau kiwi

Masa de prânz

O supă de legume
80 g de carne slabă, cum ar fi curcan, pui sau vițel sau 1 ou fiert
în locul supei se poate consuma:
o singură porție (150 g) de legume: morcovi, varză de Bruxelles, sfeclă, fasole verde, spanac, vinete, varză, conopidă, ciuperci sau
1 porție (100 g) orez sau paste integrale (50 g) gătite simplu, cu o linguriță de ulei, piper, puțin usturoi
Desert: 300 g de pepene galben, pepene verde sau căpșuni

Gustare

100 ml de lapte degresat sau o cutie de iaurt degresat

Cina

O porție de pește alb (100 g) cum ar fi merluciu, scrumbie sau păstrăv
cu o salată (150 g): frunze de salată verde, ceapă verde, castravete, ulei, lămâie
Desert: 1 fruct - sau 100 g de măr, pară, kiwi, piersică, portocală

În dieta de 800 de calorii este important să se bea 1,5 - 2 litri de apă pe zi și să se consume doar o lingură de ulei pe zi, pentru asezonarea alimentelor. Este bine să eviți sarea cu sodiu, dar poți s-o înlocuiești cu sarea cu potasiu sau alte condimente (ierburi aromate proaspete sau uscate, condimente picante).

În plus, poți varia în ceea ce privește fructele și legumele, însă cantitățile rămân valabile.

Dieta de 1000 de calorii

Dieta 1000, care semnifică 1000 de calorii pe zi, este asemănătoare dietei 800 cu câteva elemente în plus și poate fi adoptată în următoarea săptămână, ajutând de asemenea persoanele supraponderale sau pe cele obeze să scadă în greutate. Și acest regim de slăbit ar trebui să fie verificat și cu un nutriționist pentru a fi sigur că se potrivește nevoilor tale individuale de calorii și nutrienți.

Acest regim hipocaloric distribuie cele 1000 de calorii pentru diferitele mese ale zilei, într-un mod sănătos și echilibrat.

Această dietă te poate ajuta să pierzi până la 1 kg pe săptămână; cu toate acestea, rezultatele variază de la o persoană la alta, deoarece pierderea în greutate este mai mare atunci când există mai multe kilograme de pierdut, față de greutatea ideală. În plus față de dietă, este important să faci mișcare zilnic sau de cel puțin 3 ori pe săptămână, la intensitate moderată, pentru a arde depozitele de grăsime localizate și pentru a avea un tonus psihic mai bun.

Exemple ale meselor din timpul dietei de 1000 calorii:

Mic dejun

cafea sau ceai neîndulcit
un ou fiert sau 2 cutii de iaurt degresat
pâine de secară (20 g)

Gustare

o jumătate de ananas + 2 felii de pâine de secară prăjită

Masa de prânz

Supă de legume cu fasole verde, morcovi și varză (200 ml) + 100 g de pește, cum ar fi merluciu și nisetru + 100 g cartofi natur + pătrunjel și ulei de măsline
Desert: 100 g de piersică

Gustare

Fructe de pădure și o linguriță de unt de arahide, scorțișoară

Cină

Salată rece de legume diferite (150 g) precum dovlecei, sfeclă și varză de Bruxelles + 80 g de carne, cum ar fi curcan sau pui
100 g felii de portocale, măr, pară

În dieta de 1000 de calorii, este de asemenea important să se bea apă suficientă, între 1,5 și 2 litri. Poți bea și ceai fără zahăr și este esențial să nu petreci mai mult de trei ore fără a mânca, pentru a nu mânca prea mult la masa următoare.

Dieta de 1200 de calorii

Dieta 1200, care presupune consumul a 1200 de calorii este de asemenea, un regim hipocaloric utilizată în tratamentul nutrițional al unor pacienți supraponderali. Scopul acestui regim de slăbit este cheltuirea mai multor calorii decât se consumă zilnic, astfel încât să se poată elimina grăsimea suplimentară acumulată.

O femeie sedentară, de exemplu, consumă aproximativ 1800 până la 2000 de calorii pe zi, așa că, urmând o dietă de 1200 calorii, se vor ingera 600 până la 800 de calorii mai puțin decât se vor consuma, și, prin urmare, se va pierde în greutate.
Acesta este un exemplu de meniu pentru dieta de 1200 de calorii, care poate fi urmată timp de o săptămână; fructele, legumele și verdețurile pot varia, respectând însă programul și cantitățile.

Mic dejun

cafea sau ceai neîndulcit
1 cană de lapte degresat, fără zahăr + 1 felie de pâine neagră, cu un pic de unt
sau 2 iaurturi naturale cu un biscuit din amidon de porumb

Gustare

o cutie de brânzică de vacă cu ridichi și ceai fără zahăr sau 30 g de cereale cu un iaurt degresat

Prânz

O porție de supă de legume + legume pe plită cu 60 g de carne la grătar sau la cuptor și 2 linguri de orez fiert sau quinoa + 1 fruct
sau salată de legume și frunze verzi, de sezon, cu ulei și lămâie + 120 g pește fiert sau preparat la abur + 1 fruct

Gustare

2 felii de pâine prăjită cu ceai neîndulcit sau 1 fruct - măr, pere, portocale, piersici și kiwi

Cină

O porție de supă de legume cu 60 g de pește la grătar sau cuptor și 1 cartof mic (de dimensiunea unui ou) + 1 fruct

În dieta de 1200 calorii, este de asemenea important să se bea 1,5 până la 2 litri de apă pe zi, iar adaosul de ulei de măsline în salată de la mesele principale nu trebuie să depășească 2 lingurițe.

Recomandarea noastră fermă este ca persoanele supraponderale și cele care suferă de obezitate să meargă mai întâi la un consult medical, care să includă și analize de sânge, înainte de a ține orice fel de regim și să respecte indicațiile medicului. Va fi nevoie și de puțină voință pentru respectarea unui regim de slăbit, dar este important ca pacientul să nu se înfometeze, să nu țină un regim hipocaloric pe termen lung și să ceară sfatul medicului dacă simte că regimul nu funcționează cum ar trebui.

Nu uitați că un diagnostic corect poate fi pus doar de către un medic specialist, în urma unui consult și a investigațiilor adecvate. Puteți face chiar acum o programare, prin platforma DOC-Time, aici. Iar dacă nu sunteți siguri la ce specialist ar fi indicat să mergeți, vă recomandăm să începeți cu un consult de medicină internă, pentru care puteți face, de asemenea, programări prin DOC-Time.

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
NHS - Very low calorie diets
https://www.nhs.uk/live-well/healthy-weight/managing-your-weight/very-low-calorie-diets/
NHLBI - 1,200 Calorie Diet Menu 
https://www.nhlbi.nih.gov/health/educational/lose_wt/eat/menus_tac_1200.htm


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0