7 idei pentru decorarea spatiului de lucru: cum faci biroul mai vesel?
7 idei pentru decorarea spatiului de lucru: cum faci biroul mai vesel?
7 idei pentru decorarea spatiului de lucru: cum faci biroul mai vesel?
În timpul săptămânii, petrecem mai mult timp la birou decât acasă. De aceea, este important să aranjăm și decorăm biroul și spațiul de lucru într-un mod care să ne și relaxeze, să ne și stimuleze creativitatea. Și cum zilnic petreci cel puțin 8 ore la muncă, de ce să nu faci în așa fel încât și biroul să arate într-un fel care să îți fie pe plac?
Spațiul în care lucrezi ar trebui să te inspire, să îți asigure un oarecare confort și să se plieze pe cerințele tale, ba chiar să îți stimuleze creativitatea și nu să o îngrădească. Noi îți dăm câteva idei care să te ajute să decorezi cât mai frumos acest spațiu, iar tu alege-le pe cele potrivite pentru biroul tău.
De asemenea, te sfătuim să nu uiți de pauze. Mulți oameni tind să lucreze ore în șir și să nu se ridice de la birou mai deloc, nici ca să mănânce și să bea apă, nici să meargă la toaletă, nici ca să-și odihnească ochii, ceea ce nu este sănătos deloc. E important să îți faci timp și pentru pauze, ca să te odihnești, să mai schimbi două vorbe cu colegii (sau, dacă lucrezi de acasă, dai un telefon cuiva drag), dar și ca să îți crești productivitatea.
Cum să îți aranjezi biroul ca să îți fie pe plac?
Faptul că asociezi biroul cu munca și sarcinile fără sfârșit nu înseamnă că nu trebuie să aranjezi spațiul respectiv în așa fel încât să te simți cât mai bine în orele petrecute la serviciu - care nu sunt deloc puține. Iată câteva sugestii:
1. Nu poți petrece toată ziua uitându-te în monitor
Ideal ar fi ca, atunci când îți odihnești ochii, să te uiți pe geam. Dar dacă spațiul nu te ajută și biroul nu este lângă un geam sau nu are deloc ferestre, fă în așa fel încât peretele de lângă tine să fie încărcat cu lucruri care îți plac: un tablou cu poze, o pictură, un ceas haios - ceva la care să te uiți cu drag de fiecare dată și care să fie în culori vesele. Dacă ești departe de perete, pune pe biroul tău o ramă cu mai multe poze sau cu ceva vesel.
2. Condimentează cu puțină culoare
Interioarele companiilor tind să fie monotone. Aceleași nuanțe de alb, negru și gri peste tot. De ce să nu condimentezi puțin atmosfera cu niște rafturi colorate? Sau, dacă spațiul nu îți permite să vii cu diverse accesorii, caută consumabile sau suporturi de creioane și pixuri în culorile tale preferate.
3. Alege un scaun de birou deosebit
În general, scaunele de la birou sunt standard, dar asta nu înseamnă că nu-ți poți cumpăra tu un scaun deosebit. Acesta trebuie să fie comod, în primul rând, ergonomic, dar nu strică să fie și într-o culoare care să-ți placă, dacă te-ai săturat de eternul negru. Sau, cel puțin, să aibă o formă mai specială.
4. Biroul are nevoie și de ceva verde, care să îți însenineze ziua
Nu, nu e nevoie să ai o mini-grădină pe birou și nici o stropitoare ca să îți îngrijești constant plantele. Alege un bambus, pe care îl poți ține în sticle colorate, cactuși în ghivece mici sau pur și simplu o vază în care să pui periodic flori de sezon. Plantele înveselesc biroul și îți dau o stare psihică mai bună, iar unele răspândesc și mirosuri plăcute.
5. Ia în calcul o atingere de retro
Colantările sunt tot timpul o idee bună - dar, dacă nu poți folosi autocolantele la locul de muncă, fă acest lucru acasă. Dacă biroul tău este acasă, cu atât mai simplu. Aceste autocolante se găsesc la magazinele de bricolaj sau online, sunt ușor de montat, iar efectul este garantat.
6. Cabluri mai vesele?
Da, cablurile nu sunt primul lucru la care să te uiți când ajungi la birou și mai mult ca sigur nimeni nu le ia în seamă decât atunci când se umplu de praf și trebuie curățate. Dacă vrei, totuși, să le înveselești și pe ele, puțin autocolant colorat va salva situația. Taie-l în fâșii lungi și înfășoară-l în jurul firelor.
7. Nu uita de post-it-urile colorate
Cuburile cu post-it-uri sunt o adevărată sursă de inspirație și se dovedesc a fi foarte utile, atunci când trebuie să îți pui remindere sau să notezi ceva urgent. Așa că de ce să nu alegi unele colorate, care să îți bucure privirea?
Alte elemente care ar putea să te înveselească la birou
Ce mai poți avea în birou pentru confort psihic?
Câteva cărți
Faptul că lucrezi la birou înseamnă, de cele mai multe ori, că ești nevoit să stai cu ochii într-un monitor (de calculator sau laptop) ore în șir. Uneori, cel mai bine este să iei pur și simplu o pauză - și ce mod mai bun poți găsi pentru a te relaxa decât să citești câteva pagini din cărțile tale favorite? În loc să stai cu ochii în telefon și în pauză, mai bine citești ceva util sau relaxant dintr-o carte.
Tastatură și mousepad colorate
De cele mai multe ori, după cum ai observat, tastaturile și mousepad-urile au culori simple și terne, ori sunt negre, ori albe. Dacă vrei ceva vesel pe birou, poți să cumperi un mousepad care îți va înveseli biroul, dar și o tastatură în altă culoare sau una cu lumini colorate.
O cană personalizată de cafea sau de ceai
Cafeaua este indispensabilă pentru mulți dintre noi, în timp ce alte persoane preferă ceaiul. Cert e că, indiferent ce bei zilnic la birou, ai nevoie de o cană. Dacă vrei să dai un plus de personalitate dimineților tale (sau un strop de culoare și de veselie), adu-ți la muncă o cană veselă, care să îți dea o stare bună de fiecare dată când o vezi.
Biroul e pentru muncă, dar pauzele sunt importante
Lucratul zilnic la birou, mai ales în fața unui computer, poate avea efecte negative asupra sănătății fizice și mintale. De aceea, chiar dacă ți-ai creat un spațiu vesel, în care poți să și lucrezi cu spor și în care să te și simți confortabil, este important să iei și pauze. Pauzele regulate sunt esențiale pentru a menține productivitatea, concentrarea și starea de bine.
În primul rând, statul prelungit pe scaun poate cauza dureri de spate, rigiditate musculară și probleme de postură, de aceea, pauzele sunt necesare, pentru că permit relaxarea și întinderea mușchilor. În al doilea rând, concentrarea continuă pentru perioade lungi duce la oboseală psihică. Pauzele ajută la reîncărcarea creierului, ceea ce duce la o productivitate mai bună.
Apoi, privitul constant în ecran poate cauza uscăciune oculară și vedere încețoșată, deci pauzele ajută la odihnirea ochilor. Ca să nu mai spunem că muncitul continuu fără pauze, chiar dacă îți place activitatea pe care o faci, tinde să crească nivelul de stres și să scadă motivația. O pauză bine aleasă îți poate îmbunătăți semnificativ starea de spirit.
Ce să faci în pauzele de la birou?
Ia în calcul exerciții fizice ușoare, cum ar fi întinderi pentru spate, gât și umeri sau mers pe jos pentru câteva minute, de preferat într-un loc cu aer curat, dar chiar și acolo unde te afli, dacă nu ai altă posibilitate. De exemplu, așază-te drept pe scaun, înclină capul spre un umăr (ca și cum ai încerca să atingi umărul cu urechea), menținând umerii relaxați și ține poziția timp de 15-30 de secunde, apoi schimbă partea. Roteste încet capul într-un cerc complet, menținând umerii nemișcați. Fă câte 3 rotații în fiecare direcție. Pune-ți o palmă pe umărul opus și împinge ușor cotul spre spate cu cealaltă palmă, apoi execută și pentru cealaltă parte. Așază-te drept pe scaun, pune mâinile pe genunchi, îndoaie spatele în față și dă capul pe spate (ca o pisică ce se arcuiește), apoi îndreaptă-l și du capul în piept (ca o cămilă). Repetă de 5-10 ori.
Ridică-te de la birou și plimbă-te pe hol, pe scări sau în aer liber. Dacă este posibil și ai pauză mai lungă, fă o scurtă plimbare, în care poți asculta în căști o muzică relaxantă. Sau, dacă nu se poate să ieși la plimbare, citește câteva pagini dintr-o carte sau articole care nu sunt legate de muncă.
Odihnește-ți ochii! Aplică regula 20-20-20: la fiecare 20 de minute, uită-te la un obiect aflat la 20 de metri distanță timp de 20 de secunde. Apoi, închide ochii pentru câteva minute și respiră profund.
Hidratează-te și gustă ceva sănătos: bea apă sau ceai neîndulcit, ia o gustare sănătoasă, cum ar fi fructe, nuci sau iaurt.
Petrece câteva minute discutând cu colegii (despre altceva decât muncă). Dacă lucrezi de acasă, poți da un telefon unui prieten sau unui membru al familiei și te plimbi prin casă în timpul pe care îl folosești vorbind, ca să te și miști.
Nu uitați că un diagnostic corect poate fi pus doar de către un medic specialist, în urma unui consult și a investigațiilor adecvate. Puteți face chiar acum o programare, prin platforma DOC-Time, aici. Iar dacă nu sunteți siguri la ce specialist ar fi indicat să mergeți, vă recomandăm să începeți cu un consult de medicină internă, pentru care puteți face, de asemenea, programări prin DOC-Time.
Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Indeed - 40 Tips for Decorating an Office
https://www.indeed.com/career-advice/career-development/decorating-tips-for-office
LinkedIn - The Power of Pause: Understanding the Importance of Taking Breaks Throughout the Workday
https://www.linkedin.com/pulse/power-pause-understanding-importance-taking-breaks-tania-tzw2c/
Te-ar mai putea interesa și...