Trei lucruri pe care e bine să le ştii atunci când mergi prima dată la stilist

Dar părul frumos presupune, pe lângă curajul de a face schimbări, şi o serie de cunoştinţe care te vor ajuta în conturarea unei estetici personale şi, prin urmare, în construirea unei imagini versatile, tolerabile la schimbări şi întotdeauna în acord cu evoluţia ta personală.

După ani buni în slujba părului frumos, ştiu că orice schimbare de look influenţează decisiv starea de spirit, productivitatea sau felul în care interacţionăm cu cei din jurul nostru. Din acest punct de vedere, meseria noastră e crucială şi suntem, de cele mai multe ori, artizanii stării de bine. Iar dacă voi vă simţiţi încrezătoare după ce ieşiţi din salon, atunci şi noi ne declarăm fericiţi.

Care este rolul unui stilist?

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Vizita la stilist presupune capacitatea de a te lăsa pe mâna unui expert, de a asculta şi de a avea încredere în propunerile sale. Un stilist bun va şti să te asculte şi să adapteze. Situaţia tipică în care suntem rugaţi să replicăm exact lookul dintr-o fotografie e una care nu face cinste niciuneia dintre părţi. În virtutea unei eliberări de ambele părţi şi pentru că de multe ori m-am lovit de acest momentul fatidic, doamnelor, domnilor, iată ABC-ul informal al primei vizite la stilist.

Stilistul nu taie părul ci aranjează, construieşte în funcţie de trăsăturile tale, de obiceiurile şi de personalitatea ta. Ştiu că multe dintre voi, dragi doamne, aţi mai auzit povestea. Totuşi, ce îmi doresc să reţineţi e că un styling reuşit nu doar te face să araţi mai bine ci îţi schimbă starea de spirit. La fel şi unul...nereuşit. Coco Chanel spunea că o femeie care îşi taie părul e o femeie care e pe cale de a-şi schimba viaţa. Tocmai pentru că e an inside job deşi, paradoxal, cea mai multă muncă se face la exterior. Stylingul este diferit de o tunsoare tocmai pentru că presupune să faci efortul de a-ţi cunoaşte clienta şi de a-i defini exact intenţia pe care o are sau nu conturată. Înglobează nu doar partea de tehnică ci şi partea de psihologie şi de educare. De multe ori, femeile vor o stare indusă de un anumit cut sau de o culoare. Şi asta trebuie să prindem pentru ca la final să exclame: "e minunat! e dincolo de aşteptări!"

Un styling reuşit e un drum cu două sensuri, un schimb între stilist şi clientă.

Clientele ideale sunt acelea care sunt relaxate, evită să se fixeze pe un anumit stil, sunt deschise propunerilor şi sunt conştiente că un stilist face mai mult decât să taie vârfuri. Până la întrebarea "tu cum mă vezi?" trebuie să fie pregătită să îi dea detalii despre stilul de viaţă, stilul vestimentar, culorile favorite, rutina de îngrijire şi aranjare a părului, ce îi place şi ce nu la podoaba capilară.

Pe de cealaltă parte, stilistul este obligat să pună întrebări astfel încât să descopere omul care tocmai s-a aşezat în scaunul de tratament. Clienta trebuie să plece cu o schimbare sesizabilă, care să o reprezinte şi cu un plan de întreţinere. Un styling bun se adaptează tuturor contextelor în care va fi pusă, se întreţine uşor şi este definitoriu pentru stilul personal.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Uneori, prima vizită la stilist e ca o vizită la medic pentru că stilistul analizează, pune un diagnostic şi face recomandări. Limbajul non-verbal joacă un rol decisiv atunci când interacţionez pentru prima dată cu o clientă. De exemplu, o rog să îşi treacă mâna prin păr iar dacă dă părul pe spate şi în sus, înseamnă că vrea volum în creştet. Dacă îşi trage părul pe umeri şi îl aduce în faţă, vrea păr lung cu volum jos şi densitate. Dacă îşi duce mâinile pe spate vrea faţa liberă. Ulterior, o rog să aleagă trei culori care îi plac foarte mult şi trei cu care nu s-ar vedea niciodată. Planul şi viziunea sunt construite pe aceste insighturi, actualizate la moment şi la tendinţele actuale. Sugestiile de produse specifice părului şi lookului sunt integrate în prima vizită.

 

Sursă foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0