2 tratamente naturiste pentru părul subțire

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, putem observa cum părul începe să își piardă din volum și strălucire. În unele cazuri, acest fapt se datorează unei diete sărace în proteine, vitamine și minerale, în timp ce, în alte cazuri, este vorba despre factorul genetic. Indiferent de motivul pentru care părul se subțiază, pierderea bogăției capilare este un factor care poate prejudicia stima de sine și, chiar, sănătatea psihică a celor afectați. 

Subțierea părului: cauze și factori de risc

Conform American Academy of Dermatology (AAD), este normal să pierdem, în medie, între 50 și 100 de fire de păr pe zi. Părul pierdut va fi înlocuit de fire noi, care vor crește din aceiași foliculi. Cu trecerea timpului, însă, anumiți foliculi încetează să mai producă fire noi de păr, iar firul, în sine, devine mai subțire. De asemenea, părul poate începe să se decoloreze. Motivele reale de îngrijorare apar atunci când se pierd cantități semnificative de păr, iar aspectul general al părului este tern și fragil.

Factorii genetici

Există un tipar masculin și unul feminin de calviție, cu manifestări diferite, însă ambele se află sub umbrela alopeciei androgenetice, care este cauzată de factori genetici și hormonali. Alopecia androgenetică este una dintre cele mai frecvente cauze ale pierderii și subțierii părului, afectând aproximativ 50 milioane de bărbați și 30 milioane de femei, numai în Statele Unite. Incidența crește odată cu înaintarea în vârstă, așadar, cele mai frecvente cazuri apar la persoanele cu vârsta de 50 de ani sau mai mult. La femei debutează, de regulă, odată cu instalarea menopauzei. 

RECOMANDĂRILE EXPERȚILOR DOC

De asemenea, alopecia androgenetică apare, adesea, atunci când există istoric de calviție în familie. 

Regimul alimentar

Organismul are nevoie de nutrienți pentru a crea fire noi și a menține foliculii sănătoși. Proteinele, vitaminele și mineralele sunt esențiale pentru sănătatea și buna funcționare a foliculilor de păr, în timp ce o dietă săracă în nutrienți poate favoriza pierderea unui volum mai mare de fire de păr decât cel normal. Mai mult, o dietă sănătoasă poate preveni uscăciunea părului, despicarea vârfurilor și chiar apariția mătreței. 

Deficiența de vitamina D

Vitamina D stimulează foliculii de păr, ceea ce determină o podoabă capilară bogată, prin urmare, lipsa vitaminei D declanșează efectul opus, adică un păr subțire, tern și fragil.

Stresul

Perioadele îndelungate de stres puternic pot determina subțierea și căderea părului. Acest fenomen poartă numele în limba engleză de telogen effluvium și este o cauză frecventă a stresului intens exercitat asupra organismului. De regulă, odată ce perioada de stres a trecut, părul își recapătă strălucirea și vigoarea. 

Sarcina

Femeile pot observa căderea părului în timpul sau după sarcină. De obicei, părul crește la loc fără niciun tratament.

Ce mâncăm pentru un păr puternic

Dieta joacă un rol important în puterea și sănătatea părului tău. Proteinele, grăsimile și anumite vitamine și minerale sunt deosebit de importante pentru sănătatea părului.

Poți observa îmbunătățiri în creșterea părului atunci când crești cantitatea anumitor alimente din dieta ta.

Alimentele care pot stimula creșterea părului includ:

Ouă: Acestea conțin proteine, care sunt esențiale pentru creșterea părului. De asemenea, conțin biotină, o vitamină B care poate stimula creșterea părului, deși rezultatele cercetărilor sunt mixte.
Nuci braziliene: acestea sunt o sursă de seleniu, un mineral care poate îmbunătăți sănătatea părului.
Pește gras: Acesta este o sursă bună de omega-3, care poate îmbunătăți și creșterea părului.
Nucile: Acestea conțin și omega-3.

Consumă mai multă vitamină D

Deficiențele de vitamina D pot contribui la căderea părului. Rezolvarea acestei deficiențe ar putea îmbunătăți subțierea părului.

Ne luăm cea mai mare parte a vitaminei D din expunerea la lumina soarelui și din dietă. Alimentele bogate în vitamina D includ:

• pește gras
• ficat de vita
• brânză
• gălbenuș de ou
• ciuperci
• alimente îmbogățite cu vitamina D, cum ar fi lapte, cereale și sucuri

Încearcă uleiurile esențiale

Unii oameni folosesc uleiuri esențiale pentru a stimula creșterea părului. S-au efectuat puține cercetări despre cât de eficiente pot fi aceste uleiuri, dar este puțin probabil să fie dăunătoare.

Atunci când folosești uleiuri esențiale, ar trebui să le diluezi  întotdeauna într-un ulei purtător, cum ar fi uleiul de cocos sau uleiul de jojoba, pentru a evita iritarea. 

Practicienii de aromaterapie pot folosi următoarele uleiuri pentru a stimula creșterea părului:

• Ulei de rozmarin

Unele studii pe animale au sugerat că uleiul de rozmarin poate crește fluxul sanguin și, prin urmare, ar putea îmbunătăți sănătatea scalpului. Un scalp sănătos este important pentru o creștere sănătoasă a părului.

Un studiu din 2015 a comparat uleiul de rozmarin cu minoxidil 2%. După 6 luni, atât participanții care au aplicat ulei de rozmarin și cei care au aplicat minoxidil topic au observat o creștere semnificativă a părului.

• Ulei de mentă

Capabil să stimuleze circulația sângelui, uleiul de mentă s-a dovedit eficient ca tratament pentru subțierea părului. Într-un studiu realizat în 2014, oamenii de știință au descoperit că, în comparație cu tratamentele care utilizează apă sărată, ulei de jojoba și minoxidil 3%, cei care au folosit ulei de mentă au observat creșterea cea mai semnificativă a părului în decurs de 4 săptămâni. Experții au măsurat creșterea părului prin evaluarea grosimii părului, a numărului de foliculi și a adâncimii foliculului.

•  Alte uleiuri

Poți folosi, de asemenea, următoarele uleiuri pentru creșterea părului:

- lemn de cedru
- ulei de lavandă
- ulei de tulsi
- ulei de cimbru

•  Masajul scalpului

Masarea scalpului poate ajuta la îmbunătățirea fluxului sanguin. Acest lucru, la rândul său, poate ajuta părul să crească. Efectuarea unui masaj delicat al scalpului cu uleiuri esențiale ar putea oferi beneficii suplimentare.

Tratamente naturiste pentru un păr puternic

Deși există numeroase tratamente medicamentoase care rezolvă problema căderii și a subțierii părului, atunci când fenomenul este minor, sau când cauzele sunt generate de stres, putem face apel la tratamente naturiste, care pot fi aproape la fel de eficiente. 

Mască din ulei de cocos și zeamă de lămâie

Această combinație este deosebit de benefică pentru sănătatea părului, deoarece reprezintă o sursă bogată de aminoacizi, minerale, acizi grași și emolienți. Aveți nevoie de 4 linguri de ulei de cocos și de 2 lingurițe de zeamă de lămâie. Acestea se amestecă bine, după care se aplică pe scalp, prin mișcări circulare, timp de 3-4 minute. Se lasă să acționeze preț de o oră, după care se poate clăti. 

Această mască poate fi repetată de 3 ori pe săptămână, pentru a obține rezultate cât mai bune. 

Mască din ulei de ricin și miere de albine

Uleiul de ricin este, deja, binecunoscut pentru proprietățile sale regenerante, iar, folosit pe termen lung, poate aduce îmbunătățiri vizibile ale părului. Acizii grași din compoziția sa hrănesc firele de păr fragilizate, în timp ce nutrienții din mierea de albine întăresc firul de păr de la rădăcină. Așadar, se amestecă 5-6 linguri de ulei de ricin cu 3 linguri de miere de albină și se amestecă bine, până se formează o pastă densă. Apoi, se umezește părul și se aplică masca, de la rădăcină spre lungimi. Se acoperă părul cu un prosop, preferabil din microfibră, și se lasă să acționeze timp de 40 de minute, după care se spală părul, conform rutinei obișnuite. Și această mască poate fi repetată de câteva ori pe săptămână, pentru rezultate optime.
 

 

Sursa foto: Shutterstock
Bibliografie: 
Medical News Today -Causes and treatments for thinning hair 
https://www.medicalnewstoday.com/articles/325307
Good house keeping - 7 DIY Hair Masks That Will Actually Work
https://www.goodhousekeeping.com/beauty/hair/g29627145/diy-hair-masks/

 


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0