Tot ce trebuie să știi despre Dieta South Beach

Deși, la fel ca dieta Atkins, propune un regim sărac în carbohidrați, dieta South Beach nu îți spune să renunți complet la carbohidrați, la grăsimi și la dulciuri. Ci să alegi variantele potrivite, în cantitățile și în combinațiile potrivite.

Medicul Arthur Agatston, cel care a alcătuit dieta South Beach, susține că organismul nostru are nevoie de toate grupele alimentare pentru un echilibru optim. Cu toate acestea, oamenii greșesc atunci când aleg unele alimente în detrimentul altora sau atunci când le combină. Rețeta lui este simplă: multe fructe și legume, proteine slabe, puțini carbohidrați și grăsimi sănătoase.

Scopul dietei South Beach este de a schimba echilibrul general al alimentelor pe care le mănânci pentru a încuraja pierderea în greutate și un stil de viață sănătos.

Cum funcționează dieta South Beach?

Dieta South Beach este un stil alimentar structurat pe mai multe etape, ultima fiind cea de acomodare cu un stil de viață sănătos, care prelungește conceptul dietei, într-o variantă simplificată, pentru tot restul vieții. Pe lângă scăderea în greutate, dieta South Beach promite și că toate poftele vor dispărea odată cu kilogramele, și nu se vor mai întoarce niciodată.

Prima etapă

Această fază durează două săptămâni și este perioada de atac, cea mai dură și în cursul căreia vei slăbi mai mult, într-un timp mai scurt. În această fază, se elimină aproape toți carbohidrații din alimentație, deci te vei concentra pe proteine.

Nu ai voie să consumi paste, orez, pâine sau fructe, de niciun fel. În schimb, poți mânca fructe de mare, carne de pui sau curcan fără piele, carne slabă de vită și produse din soia. Fructele sunt interzise în totalitate, prin urmare nu ai voie să consumi nici suc natural.
Pe lângă proteine mai poți adăuga legume bogate în fibre, lactate degresate și alimente cu grăsimi sănătoase, nesaturate, cum sunt avocadoul, nucile și semințele.

RECOMANDARILE EXPERTILOR DOC

A doua etapă

Această etapă va dura atât timp cât este nevoie pentru ca tu să ajungi la greutatea dorită. Vei slăbi aproximativ un kilogram pe săptămână, așa că îți poți face un calcul estimativ încă de la început.

În această perioadă vei adăuga în meniu o parte dintre alimentele care au fost interzise în prima etapă, în special cerealele. Poți consuma pâine integrală, paste integrale și orez brun. În plus, poți adăuga și fructe, în special ca gustări sănătoase între mese. Legumele, proteinele și grăsimile sănătoase rămân și ele în meniu.

A treia etapă

Ultima etapă va face tranziția către un stil de viață sănătos, pe care însă nu îl vei resimți restrictiv, ca pe o dietă. Ai voie să mănânci toate tipurile de mâncare, cu moderație. Sunt interzise prăjelile și sucurile carbogazoase, însă poți consuma un desert mic zilnic: 3-4 cubulețe de ciocolată neagră, 50 de grame de prăjitură cu fructe, etc.

După ce finalizezi a doua etapă și o începi pe ultima, ar trebui ca greutatea ta să rămână constantă. Urmărește acest lucru și cere sfatul medicului nutriționist dacă observi că începi să te îngrași la loc. De altfel, nutriționistul ar trebui să te monitorizeze pe tot parcursul dietei.

Alte reguli și beneficii ale dietei South Beach

În ceea ce privește lichidele, ai voie să bei apă plată (cel puțin 1,5 litri pe zi), cafea, ceaiuri de plante, ceai verde, ice tea făcut în casă, toate însă fără zahăr sau alt tip de îndulcitori.

Această dietă este atât pentru vegetarieni, cât și pentru vegani. Alternativele proteice la carnea slabă includ leguminoasele (fasolea, mazărea, lintea, năutul) și produsele din soia. 

Se recomandă ca în timpul în care urmezi dieta South Beach să ai și activitate fizică, deoarece mișcarea este indicată pentru toată lumea, doar dacă medicul nu interzice anumite forme de mișcare în cazul anumitor afecțiuni. Așadar, dacă nu ai interdicții medicale, poți alerga, poți merge cu bicicleta sau poți face plimbări și drumeții în natură pentru a arde mai multe calorii.

Deși principalul efect pozitiv al Dietei South Beach rămâne pierderea în greutate, un astfel de regim are efecte benefice și asupra sănătății. De exemplu, consumul moderat de carbohidrați și grăsimi sănătoase ține cu succes sub control nivelul colesterolului. În plus, fibrele din legume și cereale îmbunătățesc tranzitul intestinal, în timp ce proteinele susțin dezvoltarea masei musculare.

Păreri ale celor care au urmat dieta South Beach

În timp ce foarte mulți oameni laudă acest stil alimentar, alții spun că nu funcționează pentru toată lumea. Argumentele acestora din urmă sunt că energia le fluctuează și că dieta South Beach nu le conferă senzația de sațietate pentru mult timp, ci li se face foame la scurt timp după ce au mâncat, ceea ce poate duce la supraalimentare. 

Pentru unii oameni, dieta South Beach nu e foarte clară cu privire la modul de a readuce carbohidrații înapoi în alimentație. Decizia este lăsată la latitudinea fiecărei persoane, ceea ce, deși este un lucru bun pe termen lung, pe termen scurt poate fi oarecum dificil de gestionat. Oamenii care nu sunt atenți la semnalele pe care corpul lor le trimite de multe ori nu sunt motivați sau suficient de bine informați pentru a învăța cum să le identifice și să se adapteze la ele.

Faptul că prima fază este atât de restrictivă îi face pe mulți oameni să renunțe, iar alții spun că acest stil alimentar contribuie la o alimentație dezordonată și chiar la frica de unele alimente. 

În plus, dieta South Beach se bazează pe indicele glicemic (IG), care împarte carbohidrații în funcție de cât de repede cresc nivelul zahărului din sânge. Alimentele și băuturile sunt clasate pe o scară de la 0 la 100 – zahărul pur are o valoare de 100. Alimentele cu IG scăzut, deci mai mic de 55, duc la o creștere lentă a nivelului de zahăr din sânge. Alimentele cu IG ridicat, deci mai mare de 70, fac ca nivelul zahărului din sânge și al insulinei să crească rapid. 

Deși pare destul de simplu, în realitate, indicele glicemic al unui aliment se poate schimba în funcție de cât de copt este, de felul în care este gătit și de ce altceva mănânci pe lângă acesta. 

Recomandarea noastră este să ceri sfatul unui medic nutriționist înainte de a începe această dietă.

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
RXList - Definition of the South Beach Diet
https://www.rxlist.com/the_south_beach_diet/definition.htm

 


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

DE SEZON
Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0