Cum să fii mai productiv la birou?

Munca de acasă, măsură implementată de multe companii din cauza pandemiei cu noul coronavirus, poate fi neobișnuită dacă nu ești familiarizat să lucrezi de acasă sau dacă nu ai un spațiu de lucru organizat, și astfel distragerile îți pot perturba productivitatea. 

Și e și normal. La urma urmei, te afli în spațiul personal, nu în mediul profesional obișnuit, mai ales dacă trebuie să împarți camera de lucru cu partenerul. Este totuși posibil ca, după relaxarea măsurilor, să te poți reîntoarce la birou. 

De aceea, m-am gândit să-ți ofer câteva strategii despre cum te poți organiza mai bine dacă trebuie să lucrezi în continuare de acasă, dar și cum să te readaptezi mai ușor la munca de la birou, chiar și în timpul pandemiei COVID-19.

 

Dacă lucrezi de acasă:

Amenajează-ți un spațiu de lucru

Încearcă să lucrezi la birou, într-o cameră în care știi că te poți concentra. Dacă nu ai o cameră separată în care să lucrezi, alege o zonă mai puțin circulată de ceilalți membri ai familiei, cum ar fi sufrageria sau balconul sau un colț al unei camere în afara zonei principale.

Planifică seara ce trebuie să faci a doua zi

Pentru a menține o rutină de muncă productivă, planifică seara ce ar trebui să faci a doua zi atât la muncă, cât și acasă. Dacă îți creezi un plan atât pentru sarcinile de serviciu, cât și pentru treburile casnice, te vei putea concentra mai bine asupra sarcinilor pe care le ai în ziua respectivă. 

Pregătește-te pentru o zi de muncă

Ia micul dejun, fă duș și renunță la pijamale, chiar dacă lucrezi de acasă. Optează pentru haine confortabile și poți chiar să te machiezi și să-ți faci părul. 

Descurajează intruziunile personale 

Ca să ai mai mult spor, este bine ca în timpul orelor de lucru să reduci discuțiile cu ceilalți membri din casă. Roagă-i să te întrerupă doar dacă este urgent. Această recomandare este valabilă și pentru prietenii sau vecinii care poate că nu lucrează în această perioadă. Spune-le că, deși lucrezi de acasă, tot trebuie să te concentrezi, ca să-ți duci la bun sfârșit sarcinile.

Prioritizează și planifică

Respectă programul obișnuit de muncă și stabilește un raport de comunicare clar și eficient între tine și manager sau restul echipei. Așa îți vei putea organiza, de la începutul zilei, orele de muncă și vei ști exact ce trebuie să lucrezi, fără să-ți amintești constant de ispitele din jurul tău precum prăjitura cu ciocolată din frigider sau de acele sarcini personale neterminate - cum ar fi spălatul rufelor sau cum să-ți organizezi raftul de condimente.  Ocupă-te de treburile casnice în afara programului de lucru, așa cum ai face în mod normal.

Discută cu membrii echipei la telefon sau prin teleconferință

Datorită tehnologiei, poți comunica ușor cu cei din echipa ta.  Poate că tipul acesta de comunicare pare mai puțin eficient în raport cu discuțiile față-n față, dar, dacă stabilești, în mod clar și concis, de ce ai nevoie din partea persoanelor cu care lucrezi, poți munci cu spor. Un alt sfat de care să ții cont: rezolvă sarcinile mai dificile în cel mai productiv moment al zilei. Unii sunt mai productivi dimineața, pe când alții au randament după prânz.

Deconectează-te la finalul zilei

După o zi de muncă, închide dispozitivele electronice și „reînvie" timpii morți prin muzică, audiobooks, podcasturi. Poți să vizionezi și un film, să citești sau să pregătești cina. Sau sună pe cineva drag! Trebuie să ai în continuare viață socială. „Noul normal”  înseamnă să te bucuri de tehnologie și să discuți prin intermediul apelurilor video cu prietenii și membrii familiei, astfel încât să rămâneți cu toții conectați.

Când te reîntorci la birou:

Acordă-ți timp pentru a te acomoda cu revenirea la birou

Da, o să ai nevoie de ceva timp să te reobișnuiești cu viața de zi cu zi, după ce ai stat atât de mult timp în izolare. Respectă măsurile recomandate de autorități, poartă mască și chiar mănuși, mai ales dacă circuli cu mijloacele de transport în comun.

Poartă la tine și un gel dezinfectant cu 70% alcool

Un astfel de produs este folositor ca să-ți dezinfectezi atât mâinile, cât și mănușile. După utilizare, lasă produsul să acționeze 30-60 de secunde. Asta înseamnă că în acest timp nu trebuie să atingi nicio suprafață.

Adoptă în continuare o dietă echilibrată

Profită că acum poți să ieși din casă și încearcă să faci mișcare. Astfel, dacă circuli cu mijloacele de transport în comun până la serviciu, poți să cobori cu două stații mai devreme și să mergi pe jos. Respectă pauza de masă de la muncă și adoptă o dietă echilibrată. Hidratează-te suficient, ia pauze regulate și ai grijă ca la prânz să nu consumi produse de la fast-food.

Încearcă anumite suplimente pentru memorie și concentrare

Faptul că trebuie să te protejezi mereu când ieși din casă ca să nu te îmbolnăvești, îți menține moralul la pământ și, din cauza asta, nu poți să te concentrezi la birou? Discută cu medicul de familie dacă nu ar fi bine să iei anumite suplimente alimentare pentru memorie și concentrare, cum ar fi cele care conțin grupul de vitamine B și substanțe naturale care îi dau creierului energie. Printre aceste substanțe se numără ginsengul, seleniul, Omega-3 și vitamina D3. 

Păstrează-ți optimismul

Mai presus de toate, fii optimist și nu lăsa situația actuală să-ți strice buna dispoziție. O atitudine disfuncțională și contraproductivă afectează productivitatea la locul de muncă. Privește partea bună a lucrurilor și gândește-te că la un moment dat vom putea să ne bucurăm din nou de compania celor dragi fără teama de o eventuală îmbolnăvire. 


Ai grijă de sănătate!

 

Sursă foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0