Băuturi cu efect anti-aging, pentru o piele tânără și frumoasă

Cremele anti-aging și tratamentele cosmetice sunt eficiente, însă este important să tratăm problema îmbătrânirii premature a pielii și din interior, cu ajutorul alimentelor și băuturilor cu efect anti-aging.

Probabil te întrebi ce legătură există între anumite băuturi și menținerea pielii tinere și frumoase, în ciuda trecerii anilor. Ei bine, legătura este cât se poate de simplă: sucurile, ceaiurile și până și unele vinuri conțin ingrediente cu efect anti-aging, care ajută la menținerea elasticității și fermității pielii.

Mai întâi, e bine de știut că ridurile apar în urma unor combinații de elemente, precum factorii genetici, factorii de mediu și stresul oxidativ din organism. Radicalii liberi, pe de o parte, au o serie de efecte nedorite asupra sănătății, dar și asupra frumuseții noastre, crescând stresul oxidativ și favorizând astfel apariția ridurilor și îmbătrânirea prematură a tenului, cu tot ce presupune acest lucru.

TESTARE PCR COVID-19

Pe de altă parte, antioxidanții combat radicalii liberi și anulează efectele negative ale acestora. E important așadar să consumi și alimente cu antioxidanți, precum și băuturi cu o concentrație mare de antioxidanți, cu efect anti-aging, și nu numai că vei avea pielea mai hidratată, ci îi vei și păstra mai mult timp aspectul tânăr.

Așadar, deși cremele anti-aging și tratamentele cosmetice au partea lor de eficiență în îngrijirea pielii, este important să tratăm problema îmbătrânirii premature a pielii și din interior. Ce să bei pentru a-ți menține tenul cu aspect tineresc, în ciuda trecerii anilor?

Ceai verde

Bogat în antioxidanți, ceaiul verde este extrem de eficient în amânarea apariției semnelor de îmbătrânire pe chip. Fă-ți un obicei din a consuma acest ceai zilnic, însă nu îl îndulci cu zahăr, deoarece zahărul declanșează procesul de glicare, care atacă fibrele de colagen și elastina de la nivelul pielii.  Așadar, mai bine nu consumi ceai verde deloc, și bei un pahar cu apă simplă, decât să îl îndulcești cu zahăr sau cu miere. 

E indicat să bei cana cu ceai verde în cursul dimineții, pentru că având cafeină și teină îți oferă energie și te ajută să te concentrezi la activitățile tale, așa cum face și cafeaua. Dacă îl bei după-amiaza sau seara, poți avea insomnii, mai ales dacă de felul tău te confrunți cu tulburări de somn.

Suc natural de sfeclă roșie

Bogat în nitrați naturali, sucul de sfeclă conține, de asemenea, și acid folic și antioxidanți din belșug, care pot estompa ridurile fine apărute la nivelul tenului. Dacă îl cumperi din comerț, ai grijă să nu conțină aditivi alimentari suspecți sau periculoși. Acasă îți poți prepara fie suc de sfeclă la storcător, fie smoothie la blender. 

Smoothie-ul este mai indicat, deoarece păstrează și pulpa. Pentru a obține un smoothie, pune în blender o sfeclă mică pe care o speli, cureți de coajă și tai cuburi în prelabil, alături de un măr mic spălat, tăiat în patru și curățat de cotorul cu semințe, precum și un morcov spălat bine (și curățat de coajă, dacă este necesar).

Suc natural de morcov

O băutură cu efect anti-aging este și sucul de morcov. Morcovii conțin o serie de flavonoide care contribuie la reducerea inflamației și la combaterea declinului cognitiv, menținând mintea tânără în ciuda trecerii anilor. Totodată, nutrienții din morcov reușesc să păstreze și frumusețea și aspectul tineresc al pielii. 

Morcovul conține vitamina C, despre care se știe că are un rol important în producția de colagen. Totodată, acesta conține și betacaroten, care protejează pielea de efectele nedorite ale expunerii la radiațiile ultraviolete. Se știe că radiațiile UV sunt responsabile, în mare parte, pentru îmbătrânirea prematură a pielii

Suc natural de rodie

Pe cât de gustos, pe atât de sănătos și benefic pentru piele, sucul de rodie conține o moleculă care, odată convertită de bacteriile bune din flora intestinală, permite celulelor să se protejeze de procesul de îmbătrânire. Mai mult decât atât, și rodia conține vitamina C în concentrații mari, menținând astfel nivelul de colagen ridicat, în ciuda trecerii anilor.

Lapte de soia

Laptele de soia conține izoflavone care pot stimula producția de colagen, dar și de a preveni distrugerea fibrelor de colagen, împiedicând astfel formarea sau adâncirea ridurilor. Caută în magazinele alimentare sau în cele naturiste un lapte de soia care să nu conțină zahăr sau diverși aditivi nocivi. Îl poți consuma la micul dejun, de exemplu, cu fulgi de ovăz, bucăți de fructe proaspete și nuci.

Vin roșu

Bogat în antioxidanții numiți polifenoli, vinul roșu protejează vasele de sânge și arterele. Stimulând circulația sangvină la nivelul pielii, antioxidanții din vinul roșu amână apariția ridurilor. Totodată, polifenolii sunt eficienți și în blocarea radiațiilor ultraviolete de tip B, despre care știm că pot cauza cancer de piele.

Bineînțeles, este vorba despre un consum moderat de vin roșu: cel mult un pahar pe zi, niciodată mai mult. Consumul excesiv de alcool are efect advers, accelerând îmbătrânirea pielii, deshidratând-o și privând-o de strălucire. Atenție, dacă nu obișnuiești să bei alcool, nu începe să bei vin doar pentru aceste efecte; există alte băuturi fără alcool care au efect anti-aging.

Apă

Deși am lăsat la final banala apă, aceasta este o băutură anti-aging chiar mai eficientă decât cele menționate mai sus. Aportul adecvat de apă hidratează celulele de la nivelul pielii, menținând astfel pielea catifelată și estompând ridurile premature. Cu cât consumăm mai puțină apă și pielea este mai deshidratată, cu atât mai accentuate vor fi și ridurile de pe față. Băuturile diuretice precum cafeaua favorizează deshidratarea, așa că dacă obișnuiești să bei zilnic cafea, mai ales mai multe căni pe zi, ar trebui ca pentru fiecare cană de cafea să bei și un pahar cu apă în plus. 

Cantitatea normală de apă băută într-o zi poate diferi de la o persoană la alta, în funcție și de activitatea fizică desfășurată. Pentru o persoană care nu face mult efort și care mai consumă și alte lichide sănătoase (ceai de plante neîndulcit, supe de legume), 6 pahare cu apă zilnic pot fi de ajuns. Pentru o persoană care face mult efort fizic sau lucrează în căldură mare, necesarul poate fi de 2-3 litri de apă zilnic sau chiar mai mult.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
CDC - Water and Healthier Drinks
https://www.cdc.gov/healthyweight/healthy_eating/water-and-healthier-drinks.html
Food NDTV - Juices For Glowing Skin: 9 Elixirs To Drink Up For A Healthy Skin!
https://food.ndtv.com/beauty/juices-for-glowing-skin-9-elixirs-to-drink-up-for-a-healthy-skin-1833788


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0