Cât de importantă este hidratarea?

Principala sursă de hidratare este apa, însă există multe alte surse care ne asigură necesarul de hidratare şi ne ajută să ne păstrăm pielea tânără şi organismul sănătos.

Și, deși cercetările științifice au stabilit că hidratarea este o parte crucială a menținerii sănătății generale, s-ar putea să te întrebi: hidratarea este cu adevărat calea către o piele sănătoasă?

Legătura dintre apă și îmbunătățirea aspectului pielii

Deși probabil ai auzit că apa îți poate oferi o piele strălucitoare și lipsită de imperfecțiuni, lipsesc dovezi științifice solide în acest sens. Un mic studiu publicat în 2015 în Clinical, Cosmetic and Investigational Dermatology a sugerat, totuși, o relație între hidratare și sănătatea pielii. Mai exact, cercetătorii au descoperit că la persoanele cu un consum zilnic scăzut de apă - adică cei care au fost deshidratați pentru început - creșterea aportului de apă a avut un efect pozitiv asupra aspectului pielii și a ajutat la menținerea nivelurilor de hidratare a pielii.

RECOMANDĂRILE EXPERȚILOR DOC

Dermatologii ne îndeamnă să includem o cantitate corespunzătoare de apă în rutina sănătoasă a pielii noastre.

„Hidratarea pielii este o reflectare a hidratării totale a corpului”, spune Kathleen C. Suozzi, MD, director de dermatologie estetică la Yale Medicine și profesor asistent la Școala de Medicină Yale din New Haven, Connecticut. "Dacă o persoană este deshidratată, există mai puțină apă transferată către piele”, explică ea.

Debra Jaliman, MD, dermatolog certificat din New York, adaugă că aportul suficient de apă poate îmbunătăți fluxul de sânge în piele și corp. Ea observă că celulele și țesuturile corpului sunt în mare parte compuse din apă. „Este important să rămâi hidratat”, adaugă dr. Jaliman, care este și profesor asistent de dermatologie la Școala de Medicină Icahn de la Muntele Sinai și autor al cărții, Skin Rules: Trade Secrets from a Top New York Dermatologist. „Dacă îți este sete, atunci corpul tău cere apă. Bea suficientă apă pe tot parcursul zilei pentru ca organismul să nu ajungă să se simtă deshidratat ".

De câtă apă ai nevoie?

Potrivit Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC), nu există îndrumări oficiale clare despre cantitatea de apă pe care o persoană trebuie să o bea în fiecare zi.

Cantitatea potrivită diferă, în funcție de factori precum greutatea corporală, nivelul de activitate fizică, clima și chiar alăptare, în cazul femeilor. 

În 2004, Academia Națională de Medicină a recomandat femeilor cu vârste cuprinse între 19 și 30 de ani să consume în jur de 2.7 litri pe zi, iar bărbaților de aceeași vârstă în jur de 3.7 litri pe zi.

Unii oameni respectă în continuare regula 8 × 8, care recomandă să beți opt pahare de apă pe zi. Cu toate acestea, acest lucru nu s-a bazat pe studii.

Pentru a estima cantitatea potrivită, poți lua în considerare caloriile. Dacă o persoană are nevoie de 2.000 de calorii pe zi, ar trebui să consume și 2.000 de mililitri de apă pe zi.

Suozzi spune că aproximativ 13 căni de apă pentru bărbați și 9 căni de apă pentru femei reprezintă un aport adecvat de lichide, așa cum este subliniat de Academiile Naționale de Științe, Inginerie și Medicină. Dar „dacă o persoană are multă pierdere de apă transepidermică din transpirație sau căldură, atunci această cerință crește”, subliniază ea. Pierderea de apă transepidermică se referă la apa pierdută prin piele.

Alți factori dietetici, cum ar fi băuturile cu cofeină sau alimentele bogate în apă, pot influența, de asemenea, nivelul de hidratare al organismului.

Consumul excesiv de apă poate duce la intoxicație cu apă, un efect rar. Când există prea multă apă în corp, sărurile și electroliții devin prea diluați, provocând o afecțiune numită hiponatremie, notează Medline Plus. „Aportul excesiv de lichide poate provoca o presiune asupra rinichilor, care este organul de filtrare al corpului”, spune Suozzi.

Sfaturi privind dieta și stilul de viață pentru a-ți menține pielea hidratată

Pentru a îmbunătăți nivelul de hidratare al corpului (și, prin urmare, al pielii), urmează aceste strategii susținute de experți:

”Mănâncă-ți” apa

Când vine vorba de atingerea obiectivelor de hidratare, te poate ajuta să adaugi alimente bogate în apă în farfurie. Nu știi de unde să începi? Încearcă castraveți, țelină, dovlecei, pepene verde, căpșuni și conopidă.

Limitează alcoolul și dulciurile

„Alcoolul îți deshidratează corpul și pielea”, spune Jaliman. Acest lucru poate face pielea să arate mai ridată și mai uscată. Multe băuturi mixte care conțin alcool sunt, de asemenea, încărcate cu zahăr, care „face ravagii” și pe pielea ta. „Oamenii nu ar trebui să se delecteze cu prea multe dulciuri zaharoase”, observă ea, explicând că zahărul întărește colagenul printr-un proces numit glicație, care îmbătrânește pielea. „Prea mult zahăr provoacă inflamație dacă sunteți predispus la afecțiuni inflamatorii ale pielii, cum ar fi psoriazisul și poate duce la inflamație. Poate agrava afecțiuni precum acnee, rozacee și eczeme. ”

Încearcă umectanții

„Când pe piele se aplică produse topice numite umectanți, acestea pot fi absorbite și pot atrage apa”, explică Suozzi. Acidul hialuronic, un ingredient obișnuit pentru îngrijirea pielii, este un exemplu de umectant. Suozzi adaugă că emolienții precum cremele și unguentele ajută la păstrarea umezelii prin reducerea pierderilor de lichid din stratul protector exterior al pielii.

Exfoliază-ți pielea

Procesul te „scapă de pielea moartă și permite produselor de îngrijire a pielii să pătrundă mai eficient”, explică Jaliman. „Mulți cred că vă poate lăsa pielea prea uscată, dar se întâmplă numai atunci când cineva exfoliază pielea prea des, ceea ce poate ajunge să irite pielea.” Academia Americană de Dermatologie constată că pielea roșie și iritată după exfoliere poate sugera supraexfolierea.

Folosește un ser

Post-exfolierea, folosind un ser bun, te ajută, de asemenea, la procesul de hidratare. „Acidul hialuronic hidratează pielea”, explică Jailman. „Este super hidratant și are proprietăți anti-îmbătrânire. Este un umectant natural. Glicerina hidratează cu adevărat pielea. Acest ser este excelent pentru pielea matură”, mai adaugă.

Hidratează-ți aerul

Un umidificator crește efectiv umiditatea în aer, așa că „adăugarea unui umidificator în casa ta este de asemenea o idee excelentă pentru a adăuga mai multă hidratare pielii”, sugerează Jaliman. „Pe măsură ce aerul devine mai uscat și mai răcoros, pielea ta va avea nevoie de mai multă umiditate, deoarece aerul uscat aspiră umezeala din piele”, explică ea. „De fiecare dată când adaugi umezeală aerului uscat, acesta va aduce beneficii pielii și, pentru a ajuta la ameliorarea altor probleme, cum ar fi alergiile.”

Optimizează-ți rutina de duș

Nazanin Saedi, MD, directorul Centrului de Chirurgie Laser și Dermatologie Cosmetică Jefferson din Philadelphia, sugerează evitarea dușurilor fierbinți sau spălarea feței cu apă fierbinte, deoarece căldura „absoarbe umezeala pielii”. Apa caldă este ideală pentru piele.

În cele din urmă, atunci când aplici produsele, poate avea un impact asupra nivelului de hidratare a pielii. „Hidratează-te imediat după ce ieși din duș”, sugerează dr. Saedi. După ce ieși, usucă ușor pielea cu prosopul și aplică un strat gros de cremă pentru a spori absorbția de apă, recomandă ea.

Acționează atât din interior, cât și din exterior, pentru pielea ta

Dacă nu menții un nivel adecvat de hidratare, consumul de apă poate fi benefic pentru sănătatea pielii. Dar dacă bei deja cantitatea zilnică recomandată de apă și ești suficient de hidratat, consumul suplimentar de H2O probabil nu va îmbunătăți drastic sănătatea sau aspectul pielii.

Acestea fiind spuse, încorporarea hidratării în rutina de îngrijire a pielii, prin exfoliere și aplicarea unui ser cu ingrediente eficiente imediat după aceea, ar putea avea un efect pozitiv asupra pielii. În plus, îți poți ajuta pielea să rămână hidratată evitând contactul cu apa fierbinte, crescând aportul de alimente bogate în apă și, eventual, folosind un umidificator la domiciliu.

Dacă ai întrebări suplimentare, mergi la un dermatolog pentru a primi recomandări specifice în funcție de nevoile pielii tale. 

 

Sursa foto: Shutterstock
Bibliografie:
https://www.everydayhealth.com/healthy-skin/can-you-hydrate-your-way-to-healthy-skin/
https://www.medicalnewstoday.com/articles/318619#how-much-water-do-you-need


 


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0